Casus 3: Parkeervouchers als belonings of marketing instrument voor werknemers en bedrijven

Een bedrijf wil een promotiecampagne voor zijn nieuw product lanceren. Het bedrijf koopt voor een bepaald bedrag parkeervouchers via de webshop van Gift2Give aan. Gift2Give zorgt voor een tijdelijke QR-code die op alle communicatiemiddelen van de campagne wordt aangebracht (bv. affiches, magazines, tijdschriften, kranten, edm of per e-mail kan worden verstuurd). Gedurende een bepaalde periode of wanneer het maximum te spenderen bedrag wordt bereikt, wordt deze code actief gezet. De consument kan deze code scannen via de camera van de smartphone of door op de digitale voucher die hij/zij ontvangen heeft per e-mail te drukken via de smartphone. Vervolgens wordt de applicatie van de parkeeraanbieder geopend of geactiveerd om te downloaden.

 

Een bedrijf wil dat zijn personeelsleden meer kopen in de lokale economie. Op een fiscaal-vriendelijke manier kan dit bedrijf voor een bedrag van 40€ per jaar per personeelslid parkeervouchers aankopen via de webshop van Gift2Give. Deze worden per e-mail naar de personeelsleden verstuurd door Gift2Give of het bedrijf zelf. Op iedere voucher staat een unieke QR-code en nummer. Wanneer het personeelslid vervolgens gaat shoppen in de stad dan kan hij/zij de code aanwenden in de 4411-app door de code te scannen via de camera van de smartphone of door op de digitale voucher die hij/zij ontvangen heeft per e-mail te drukken via de smartphone. Vervolgens wordt de applicatie van de parkeeraanbieder geopend of geactiveerd om te downloaden.